Ø
Gebruikt
de nieuwe media om een prettig leef- en werkklimaat te creëren waarin
coöperatie centraal staat.
Bij alle lessen hebben we een zelfgemaakt animatiefilmpje laten
zien. In dit filmpje lieten we een aantal feiten over pesten en cyberpesten
zien.
Twee deskundige (Ramona en ik) vertellen ieder (met theorie
onderbouwt) waarom het ene erger is dan het andere (pesten vs cyberpesten).
Deze media zorgt ervoor dat het gevoelige onderwerp “pesten”
bespreekbaar wordt. Door het grappig uitziende filmpje wordt de drempel om over
een serieus onderwerp te praten verlaagt.
Dit zorgt dus voor een prettig leef- en werkklimaat.
De kinderen hebben de rest van de les in kleine groepjes/tweetallen
gewerkt, zodat ze op een coöperatieve manier, in een veilig en vertrouwt
groepje, de zware kost kunnen verteren.
Bewijs 1:
Verder heb ik in het circuit gebruik gemaakt van facebook om
interpretatie-pesten bespreekbaar te maken. De kinderen hebben hier in een
klein groepje hun mening over gedeeld.
Bewijs 2:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten