4) Werkblad
Voor de zelfstandige verwerking hebben de kinderen een werkblad gemaakt. Hierin werden diverse voorbeelden en situatie geschetst waar de kinderen op konden reageren. Ook werd hun mening gevraagd over bepaalde situaties. Hieronder ziet u een voorbeeld van een uitgewerkt werkblad.
Bijhorende competentie:
Voor de zelfstandige verwerking hebben de kinderen een werkblad gemaakt. Hierin werden diverse voorbeelden en situatie geschetst waar de kinderen op konden reageren. Ook werd hun mening gevraagd over bepaalde situaties. Hieronder ziet u een voorbeeld van een uitgewerkt werkblad.
Bijhorende competentie:
Vakinhoudelijk
didactisch:
Ø Tijdens deze les draag ik bij aan
de mediawijsheid van kinderen op een passende manier (bij ontwikkelingsfase).
Ø Tijdens deze les maak ik gebruik
van een zelfgemaakte enquête. Deze heb ik gemaakt online:
Interpersoonlijk:
Ø Ook zorg ik voor een goede balans
tussen leiden, begeleiden, sturen en volgen, confronteren en verzoenen,
corrigeren en stimuleren.
Ø Tijdens deze les zorg ik voor een
prettige en open sfeer, zo stimuleer ik zelfstandigheid, en samenwerking bij
kinderen, door o.a. gebruik te maken van coöperatieve werkvormen.
Reflectie

De kinderen vonden
dit erg leuk om te doen.
Tijdens deze les is
er erg veel gepraat dus de kinderen waren blij dat ze even zelfstandig aan het
werk konden gaan.
We hebben tijdens
deze activiteit niet geëist dat het stil zou zijn. Dit omdat de kinderen,
wanneer ze kunnen overleggen, toch dieper nadenken over bepaalde stellingen. De
kinderen van deze klas vonden het over het algemeen toch vrij moeilijk om een
eigen mening te vormen en vervolgens te verwoorden.

Ook dit was weer een
erg geslaagde activiteit. De kinderen vonden het erg leuk om te doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten